Verkkomainonnan aineisto-ohjeet

Aineiston aikataulu

Valmiit, tekniset aineistovaatimukset täyttävät tiedostot tulee lähettää 5 arkipäivää ennen kampanjan alkua sähköpostitse osoitteeseen: aineistot@spoods.fi.

Viestistä tulee käydä ilmi mainostajan nimi, kampanja-aika,  mainosmuoto (video / podcast) sekä mainostajan / media- tai mainostoimiston yhteyshenkilön sähköpostiosoite.

Materiaalien tiedostomuodot ja koot

Mainoskampanjan verkkoaineistot voidaan toimittaa seuraavissa muodoissa.

 

Materiaalien tiedostomuodot ja koot - Video

Tiedostomuodot: järjestelmämme tukee kaikkia tiedostomuotoja, jotka eivät sisällä DRM.

Maksimikoko: ei maksimikokoa

Videon laatu: videon tulee olla laadultaan vähintään 240p, max 4K

 

Materiaalien tiedostomuodot ja koot - Podcast

Tiedostomuodot: MP3, MP4, ACC (ei DRM)

Maksimikoko: ei maksimikokoa

 

Materiaalien tiedostomuodot ja koot - Keyvisual kuva

Tiedostomuodot: .jpg / .png / .gif / .webp 

Kuvasuhde: 16:9.

Väri: Kuvien tulee olla RGB väreissä.

Maksimikoko: 200 kt

 

Otsikkoteksti

Asiakas / mainostoimisto toimittaa mainoksen otsikkotekstin.

Mainoksen otsikkoteksti on valinnainen, eli sen voi halutessaan jättää tyhjäksi.

Maksimi merkkimäärä otsikkotekstille on 100 merkkiä, sisältäen välilyönnit sekä erikoismerkit. Mobiilissa 60 merkkiä sisältäen välilyönnit ja erikoismerkit.

 

Alaotsikon teksti

Asiakas / mainostoimisto toimittaa mainoksen alaotsikon otsikkotekstin.

Mainoksen alaotsikkoteksti on valinnainen, eli sen voi halutessaan jättää tyhjäksi.

Maksimi merkkimäärä alaotsikkotekstille on 100 merkkiä, sisältäen välilyönnit sekä erikoismerkit. Mobiilissa 60 merkkiä sisältäen välilyönnit ja erikoismerkit.

 

Syvälinkit 1 - 6 kpl.

Asiakas / mainostoimisto toimittaa syvälinkkien otsikkotekstit ja linkkien urlit.

  • Spoods mainoswidgetissä käytettävissäsi on joko 1 – 6 syvälinkkiä.
  • Linkin otsikon pituus max 60 merkkiä, sisältäen välilyönnit sekä erikoismerkit.
  • Linkkien url ei saa sisältää umlaut (“ääkköset”), myös erikoismerkkejä tulisi välttää.
  • Syvälinkkien otsikot sekä html-linkit tulee toimittaa .txt  -tiedostossa, jossa ne ovat märitelty seuraavan mallin mukaisesti:

(Suurenna kuva klikkaamalla)

 

Kampanjan avainsanat

Kampanjan kohdennukseen käytettävät avainsanat tulee toimittaa .txt  -tiedostossa, jossa ne ovat märitelty kukin sana omalle rivilleen  seuraavan mallin mukaisesti:

(suurenna kuvaa klikkaamalla)

Aineisto-ohjeet - sisältö